Ogólne warunki sprzedaży
ZAKRES PODMIOTOWY
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży obowiązują w przypadku zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy KOMSERWIS Sp. z o. o. a innym przedsiębiorcą.
- Ogólne warunki sprzedaży nie obowiązują konsumentów w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks Cywilny (Dz. U. 2022 r., poz. 1360 t.j.).
CENY
- Ceny produktów zawarte w publikowanych przez Sprzedającego cennikach, katalogach, na stronie internetowej oraz w przesyłanych Kupującemu informacjach i prospektach mają jedynie charakter informacyjny oraz reklamowy, nie zawierają kosztów transportu do Kupującego i nie mogą być przez Kupującego uznane za zobowiązanie Sprzedającego do sprzedaży towarów po tych cenach tj. nie stanowią oferty w rozumieniu art. 661 Kodeksu cywilnego a jedynie zaproszenie do składania zamówień.
- Ceny sprzedaży towaru oraz maksymalny koszt dostawy i pozostałe warunki sprzedaży mogą zostać uznane za obowiązujące dla danego zamówienia dopiero po ich potwierdzeniu przez Sprzedającego.
- Ceny sprzedaży oraz koszty dostawy są określane w wartościach netto i w złotych polskich i zostaną powiększone o podatek VAT w wysokości obowiązującej w dniu wystawienia faktury VAT.
- Zastrzega się, iż w przypadku, gdy pomiędzy datą złożenia i potwierdzenia danego zamówienia a datą wysyłki towaru (datą wystawienia faktury handlowej) dojdzie do wzrostu cen materiałów stalowych o więcej niż 10%, Sprzedającemu przysługuje prawo do podwyższenia ceny towaru wskazanej w potwierdzeniu zamówienia, posługując się następującym wzorem:
Pn = Ps x [X + Y (Sn:Ss)]
gdzie:
Pn - nowa, zrewidowana cena
Ps - wyjściowa cena, uzgodniona i zapisana w ofercie
X - udział kosztów ogólnych (koszty operacyjne i zysk)
Y - udział kosztów surowców i materiałów w cenie
Sn - cena stali w chwili dokonywania modyfikacji ceny
Ss - cena wyjściowa stali
DANE TECHNICZNE I PARAMETRY PRODUKTÓW
- Sprzedający zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian konstrukcyjnych, technicznych, materiałowych, kolorystycznych i innych w oferowanych produktach oraz możliwość wycofania danego produktu z programu produkcji bez wcześniejszego informowania oraz podania przyczyny.
- Wszelkie parametry, dane techniczne, wzorniki materiałowe i kolorystyczne publikowane w materiałach drukowanych i elektronicznych oraz we wszelkich innych materiałach udostępnianych przez Sprzedającego mogą podlegać zmianom bez wcześniejszego informowania.
ZAMAWIANIE TOWARÓW
- Sprzedający przyjmuje do realizacji zamówienia złożone przez Kupującego na piśmie zawierające:
kompletne dane Kupującego niezbędne do wystawienia faktury VAT,
a. asortyment opisany kodem wg katalogu produktów Sprzedającego z zaznaczeniem ilości i określeniem kolorystyki produktów,
b. adres dostawy towaru,
c. określenie sposobu i terminu płatności. - Zamówienie musi być podpisane przez osobę lub osoby upoważnione do zaciągania tego rodzaju zobowiązań w imieniu Kupującego oraz być opieczętowane jego pieczęcią firmową.
- Zamówienie zostanie potwierdzone przez Sprzedającego pisemnie w ciągu pięciu dni roboczych. Przez dni robocze przyjmuje się dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego oznacza zawarcie umowy sprzedaży i przyjęcie zamówienia do realizacji zgodnie z warunkami określonymi w potwierdzeniu zamówienia. Jeśli zamówienie nie zostanie potwierdzone przez Sprzedającego, Kupujący nie może uważać, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji.
- Realizacja zamówienia rozpoczyna się w dniu otrzymania przez Sprzedającego przedpłaty w ustalonej wysokości lub z dniem potwierdzenia zamówienia przez Sprzedającego jeśli przedpłaty nie ustalono w warunkach zamówienia.
- Anulowanie przez Kupującego potwierdzonego zamówienia jest możliwe jedynie za zgodą Sprzedającego i może spowodować obciążenie Kupującego kosztami poniesionymi przez Sprzedającego na realizację tego zamówienia. W tym przypadku Kupujący zobowiązuje się pokryć koszty poniesione przez Sprzedającego.
- W przypadku zaistnienia uzasadnionej obawy, że Kupujący nie wywiąże się ze swoich zobowiązań finansowych oraz w zależności od treści zamówienia – w przypadku nie uiszczenia w ustalonym terminie przedpłaty, zapłaty ceny lub kosztów dostawy, Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni roboczych od ziszczenia się przesłanki do skorzystania z umownego prawa do odstąpienia od umowy lub żądania zabezpieczenia zapłaty wg. wyboru Sprzedającego.
- Sprzedający w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oferuje również sprzedaż towarów wytworzonych przez innego Producenta. W takim przypadku dane Producenta będą wyraźnie oznaczone w opisie produktu. Do realizacji zamówień dotyczących tych produktów postanowienia niniejszych OWS stosują się, z zastrzeżeniem postanowień dotyczących gwarancji.
SIŁA WYŻSZA, ODPOWIEDZIALNOŚĆ
- Sprzedający nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań, jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z okoliczności spowodowanych siłą wyższą lub z winy Kupującego.
- Przez siłę wyższą Strony rozumieją okoliczności niezależne od Sprzedającego, w szczególności pożary, powódź i inne klęski żywiołowe, wojny, strajki, zamieszki, demonstracje, epidemie, embargo, przerwy lub opóźnienia w dostawach surowców, energii i komponentów oraz inne nieprzewidziane zakłócenia, w szczególności skrócenie czasu pracy w fabrykach producentów produktów sprzedawanych przez Sprzedającego lub ich podwykonawców, przerwy w pracy, okoliczności leżące po stronie przewoźników, decyzje organów administracji publicznej, zmiany prawa, inne podobne okoliczności.
- Odpowiedzialność Sprzedającego za szkody wyrządzone Kupującemu (niezależnie od podstaw prawnych) jest ograniczona do wartości zamówienia, którego niewykonanie lub nienależyte wykonanie było przyczyną szkody. Dotyczy to również szkód powstałych w wyniku wad produktów. Sprzedający odpowiada wyłącznie za szkody rzeczywiste. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za korzyści, które mógłby osiągnąć Kupujący w przypadku, gdyby nie poniósł szkody (utracone korzyści).
- Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi jest wyłączona, co dotyczy także oferowanych towarów, które wytworzył inny niż Sprzedający Producent.
- Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki niezrealizowanych zamówień lub opóźnień w terminach, o ile dochował należytej staranności w działaniach zmierzających do zrealizowania zamówienia zgodnie z potwierdzonymi warunkami. Sprzedający zobowiązuje się informować Kupującego na bieżąco o zagrożeniach dla realizacji zamówienia.
- Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia Sprzedającego o zmianie adresu do korespondencji oraz adresu siedziby. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za kierowanie korespondencji na niewłaściwy adres jeśli nie został powiadomiony o jego zmianie.
DOSTAWY TOWARÓW
- Zależnie od decyzji Kupującego możliwe są dwa warianty dostaw towarów:
a. dostawa towaru przez firmy spedycyjne współpracujące ze Sprzedającym. W tym przypadku dostawa jest realizowana na adres i wg warunków finansowych zawartych w potwierdzeniu zamówienia. Zmiana adresu dostawy może spowodować zmianę warunków finansowych dostawy,
b. odbiór własny przez Kupującego bezpośrednio z zakładu produkcyjnego lub magazynu Sprzedającego. - W obydwu przypadkach towar powinien być sprawdzony przez Kupującego w momencie przekazania co do ilości i ewentualnych widocznych uszkodzeń. Stwierdzenie braków lub uszkodzeń musi zostać spisane w formie protokołu szkody w obecności kuriera oraz należy o tym fakcie bezzwłocznie poinformować Sprzedającego. Niedopełnienie tego obowiązku może utrudnić lub uniemożliwić Kupującemu dochodzenie roszczeń co do stwierdzonych później ewentualnych uszkodzeń i różnic ilościowych. Sprzedający domniemywa, że osoba odbierająca towar w imieniu Kupującego jest przez Niego upoważniona do dokonania tej czynności.
- Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za towar do momentu wydania go z magazynu. Zgodnie z art. 548 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność, w tym ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia produktu, związane z wydawanym produktem, ciąży na Kupującym z chwilą wydania mu produktu z magazynu Sprzedającego, z wyłączeniem dostawy wysyłkowej, kiedy to odpowiedzialność przechodzi na przewoźnika. Odpowiedzialność przewoźnika rozpoczyna się z chwilą wydania mu przez Sprzedającego przesyłki z produktem do przewozu i kończy z chwilą jej wydania Kupującemu. Do odpowiedzialności przewoźnika odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego, w tym w szczególności regulujące umowę przewozu i określające reguły odpowiedzialności przewoźnika. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenie w transporcie towaru, zwłaszcza w przypadku, gdy Kupujący nie dopełni wszystkich wymogów formalnych odbioru przesyłki uszkodzonej, nie spisze protokołu szkody przy odbiorze towaru i nie złoży reklamacji do Sprzedającego.
TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIEŃ
- Za obowiązujący termin realizacji zamówienia przyjmuje się termin podany w potwierdzeniu zamówienia i zgodny z pozostałymi zapisami Ogólnych Warunków Sprzedaży, o ile nie ustalono inaczej.
- Zamówienia będą uważane za zrealizowane z datą zgłoszenia przez Sprzedającego gotowości wysłania towaru do Kupującego. Po zgłoszeniu gotowości do odebrania towaru przez Kupującego, Sprzedający zleci firmie spedycyjnej dostawę towaru. Na ewentualne opóźnienia mogące wystąpić w czasie transportu Sprzedający nie ma wpływu i nie mogą one obciążać Sprzedającego. Jednocześnie Sprzedający zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby wybrana przez niego firma spedycyjna wykonała dostawę w jak najkrótszym czasie.
- Realizacja dostaw towarów do Kupującego jest uwarunkowana wywiązaniem się Kupującego z ustalonych warunków płatności. W przypadku stwierdzenia przez Sprzedającego sytuacji, w której Kupujący zalega z płatnościami za wcześniej zrealizowane dostawy lub na rzecz innych podmiotów i zachodzi obawa nie wywiązania się Kupującego z podjętych zobowiązań, Sprzedający jest uprawniony do wstrzymania dostaw, a opóźnienia z tego wynikające nie mogą być uważane za opóźnienie powstałe z winy Sprzedającego. W tej sytuacji uruchomienie dostaw może nastąpić po zaspokojeniu przez Kupującego wymagalnych nie uiszczonych wierzytelności względem Sprzedającego i po zapłacie całej należności za bieżące zamówienie przed jego dostawą.
PŁATNOŚCI
- Sprzedający ustala z Kupującym warunki płatności za towar i zawiera je w potwierdzeniu zamówienia, które przesyła Kupującemu, z zastrzeżeniem postanowień niniejszych OWS, w tym w szczególności zapisów dotyczących ceny.
- Sprzedający ustala z Kupującym warunki płatności za towar i zawiera je w potwierdzeniu zamówienia, które przesyła Kupującemu.
- Dopuszczalne są następujące formy regulowania należności za zamówiony towar:
a. przedpłata całości lub części należności,
b. przelew z odroczonym terminem płatności,
c. zapłata gotówkowa przy odbiorze towaru z magazynu w siedzibie Sprzedającego,
d za pobraniem gotówki przez kuriera przy dostawie towaru za pośrednictwem firmy spedycyjnej. Maksymalna kwota pobrania 2 000,00 zł brutto. - Do czasu dokonania całkowitej zapłaty ceny prawo własności towaru przysługuje Sprzedającemu.
- Przez całkowitą zapłatę ceny Strony rozumieją dokonanie zapłaty za towar i dostawę zgodnie z potwierdzeniem zamówienia. W przypadku dokonania zapłaty w formie przelewu, zapłata następuje z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedającego wskazanego na fakturze.
- Brak zapłaty za towar i dostawę w ustalonym terminie może skutkować odstąpieniem od umowy oraz skierowaniem sprawy na drogę sądową, zbyciem wierzytelności oraz odebraniem niezapłaconego towaru, nawet jeśli towar został zainstalowany u osób trzecich. Jeśli została w jakikolwiek sposób obniżona wartość towaru (uszkodzenia, zużycie), Sprzedający może żądać naprawienia szkody.
- Jeśli Kupujący zalega z jakimikolwiek płatnościami wobec Sprzedającego to wszelkie wpłaty będą w pierwszej kolejności zarachowane na poczet odsetek i zaległości najdawniej wymagalnych.
GWARANCJA JAKOŚCI I PROCEDURA ZGŁASZANIA WAD
- Sprzedający udziela następującej gwarancji jakości na swoje wyroby:
a. 24 miesiące od daty zakupu na elementy: betonowe, stalowe, żeliwne, z kompozytu polimerowego,
b. 18 miesięcy od daty zakupu na słupy ogłoszeniowe,
c. 12 miesięcy do daty zakupu na elementy drewniane oraz wkłady do koszy na śmieci. - Gwarancją objęte są wady konstrukcyjne, wykonawcze i materiałowe ujawnione w trakcie trwania okresu gwarancji w wyrobach zakupionych w KOMSERWIS Sp. z o.o.
- Gwarancja rozpoczyna swój bieg od dnia wystawienia faktury VAT Kupującemu.
- Gwarancja nie obejmuje:
a. normalnego zużycia wyrobów w trakcie zgodnej z przeznaczeniem eksploatacji, a w szczególności:
- zużycia (wytarcia) powłoki malarskiej na elementach drewnianych,
- uszkodzeń powłoki malarskiej będących skutkiem uderzeń, zadrapań, przetarć itp.
- degradacji powłok malarskich wynikającej z naturalnej pracy drewna wystawionego na działanie warunków atmosferycznych tj. pękania powierzchni, zwichrowań elementów, zmian w strukturze drewna, występowania kieszeni żywicznych, unoszenia sęków, uszkodzeń powłoki malarskiej spowodowanych opadami gradu itp.
b. uszkodzeń wyrobów powstałych podczas montażu za wyjątkiem montażu wykonywanego przez pracowników Sprzedającego, uszkodzeń wyrobów powstałych w wyniku użytkowania niezgodnego z ich przeznaczeniem oraz innych uszkodzeń spowodowanych przez użytkownika.
c. uszkodzeń i zniszczeń spowodowanych celowym działaniem (akty wandalizmu). - Brak odpowiedniej konserwacji wyrobów może obniżyć ich wartość estetyczną i użytkową oraz może być powodem utraty uprawnień wynikających z gwarancji. Konieczne jest stosowanie się do instrukcji serwisowania i pielęgnacji wyrobów dołączonej do karty produktu.
- Nie stanowią wady i nie są objęte gwarancją występujące w elementach z drewna różnice w naturalnej barwie oraz strukturze usłojenia powierzchni drewna, a także naturalne zmiany i zjawiska zachodzące w elementach drewnianych pod wpływem warunków atmosferycznych, a w szczególności:
a. zmiany barwy drewna zachodzące pod wpływem promieni słonecznych,
b. pęknięcia i zwichrowania elementów drewnianych będące efektem zmian objętości elementów drewnianych spowodowanych wpływem warunków atmosferycznych,
c. naturalne szarzenie powierzchni drewna tzw. patynowanie się drewna (dotyczy szczególnie egzotycznych gatunków drewna). - Nie stanowią wady i nie są objęte gwarancją występujące w elementach z betonu architektonicznego i betonu piaskowanego różnice w odcieniu wybarwienia oraz różnice w strukturze i teksturze powierzchni.
- Reklamacje na wady wyrobów ujawnione i zgłoszone na piśmie w okresie gwarancji będą rozpatrywane w terminie do 20 dni roboczych. O wyniku reklamacji Sprzedający powiadomi Kupującego na piśmie. W przypadku uznania reklamacji Sprzedający zdecyduje samodzielnie o usunięciu wad lub wymianie wyrobów na wolne od wad, ewentualnie zaproponuje Kupującemu stosowną obniżkę ceny zakupu wyrobów wykazujących wady.
- Łączne zobowiązania producenta wynikające z gwarancji ograniczają się do kwoty nie przekraczającej wysokości ceny zakupu samego towaru wykazującego wady. Producent nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody wynikłe z powodu działań reklamacyjnych i opóźnień w dostawach, w tym za utracone korzyści, zyski lub inne straty.
- Jeśli wyroby nie wykazują wad funkcjonalnych lub użytkowych uniemożliwiających normalne korzystanie z wyrobu, a jedynie wady estetyczne, Kupujący może użytkować towar zgodnie z przeznaczeniem do czasu rozpatrzenia reklamacji i usunięcia wad w przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Kupującego. Okres działań reklamacyjnych nie może być uważany za opóźnienie w dostawach.
- Zgłoszenia reklamacyjne nie wstrzymują obowiązku terminowej zapłaty za towar w całości.
- Sprzedający w ramach prowadzonej działalności gospodarczej oferuje również sprzedaż towarów wytworzonych przez innego Producenta. W przypadku dokonania zamówienia przez Kupującego takiego produktu, nie odnajdą zastosowania punkty od 1 do 11 niniejszego rozdziału („GWARANCJA JAKOŚCI I PROCEDURA ZGŁASZANIA WAD”). W zakresie warunków gwarancji, trybu i terminu rozpatrywania reklamacji oraz innych warunków związanych z udzieleniem przez Producenta gwarancji na wytworzone przez niego produkty, zastosowanie mają w całości Ogólne Warunki Gwarancji Producenta, dostępne pod adresem https://www.bruk.info.pl.
- Reklamacje dotyczące towaru wytworzonego przez Producenta przyjmowane są przez Sprzedającego w formie pisemnej lub mailowej na adres: info@komserwis.pl i przekazywane bezpośrednio Producentowi w terminie 2 dni roboczych od ich otrzymania. Sprzedający przekazuje również Kupującemu informację o wyniku rozpatrzenia reklamacji przez Producenta w terminie 2 dni roboczych od jej otrzymania w takiej samej formie, w jakiej reklamację złożono.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, warunki jej realizacji, w tym kwestie związane z dostarczeniem towaru do dyspozycji Producenta określają Ogólne Warunki Gwarancji Producenta.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Powyższe warunki sprzedaży określają podstawowe zasady przy zawieraniu umów sprzedaży oferowanych przez KOMSEWIS Sp. z o.o. towarów i dotyczą wszystkich działań sprzedażowych prowadzonych przez Sprzedającego za wyjątkiem tych, które są ustalone pisemnie w inny sposób. Sprzedającego nie obowiązują warunki sprzedaży sprzeczne z powyższymi oraz inne zastrzeżenia wniesione przez Kupującego także w przypadku nie wyrażenia sprzeciwu przez Sprzedającego co do tych zastrzeżeń i warunków.
- Zamówienie złożone przez Kupującego jest równoznaczne z akceptacją powyższych Ogólnych Warunków Sprzedaży oraz wyrażeniem zgody na gromadzenie oraz przetwarzanie danych osobowych Kupującego przez KOMSERWIS Sp. z o.o. oraz podmioty z nim współpracujące w celu realizacji umów sprzedaży.
- Bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego, Kupujący nie ma prawa potrącać swoich wierzytelności z wierzytelności Sprzedającego.
- Wszelkie ustne ustalenia między Stronami wiążą dopiero z chwilą potwierdzenia ich przez Strony na piśmie pod rygorem nieważności albo w sposób określony w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży.
- Wszelkie spory wynikające z umów zawieranych na podstawie Ogólnych Warunków Sprzedaży rozstrzygać będzie sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedającego.
- Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży oraz zawierane na ich podstawie umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu. W przypadkach nie uregulowanych w Ogólnych Warunkach Sprzedaży lub umowie sprzedaży mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.